Maty do akupresury – czy działają, jakie wybrać i kiedy?

Maty do akupresury – czy działają, jakie wybrać i kiedy?

W ostatnim czasie maty do akupresury zaczęły się coraz częściej pojawiać na forach internetowych i w sklepach. Wielu producentów zapewnia, że to właśnie jego produkt powinien trafić w Twoje ręce. Okres prezentów świątecznych to dobry czas na  zadbanie o zdrowie najbliższych. Zastanawiasz się nad kupnem maty? Nie wiesz, którą z nich tak naprawdę wybrać? Jak wytłumaczyć ich wpływ na organizm? Te i kilka innych wątpliwości spróbujemy rozwiać w poniższym artykule.

Jaki jest wpływ mat do akupresury na nasz organizm?

Kolce pod wpływem ciężaru ciała oddziałują na skórę powodując zaczerwienienie. Jest to całkowicie normalne. Świadczy to o pobudzeniu układu krążenia. Innymi układami, w których zachodzą zmiany podczas sesji na macie są układ nerwowy i limfatyczny. Po czasie dostajemy informację o wyrzucie endorfin, co skutkuje uczuciem szczęścia i lekkości. Nasz organizm adaptuje się do nowych warunków rozluźniając się, co odczuwamy jako spadek bólu, relaks. Maty naturalnie bodźcują nasz organizm, pomagają zwalczać stres oraz objawy  przewlekłego zmęczenia. Zdecydowanym plusem maty jest fakt, że nie wykorzystujemy jej jedynie w gabinecie – można mieć ją na własność i bodźcować układ nerwowy każdego dnia w domu.

W jakich dolegliwościach możemy stosować matę do akupresury?

Na wstępie warto zaznaczyć, że maty do akupresury nie są pełnowymiarową formą leczenia głęboko zakorzenionych dolegliwości. Stosujemy je zazwyczaj jako dodatkowa forma wspomagania i utrwalania rezultatów uzyskiwanych w gabinecie. Często zmniejszają dolegliwości bólowe, zastoinowe przez pobudzanie układu krążenia, tym samym szybsze usuwanie produktów przemiany materii, ale zazwyczaj nie usuwają źródła problemu. Wykorzystujmy je jako wspomaganie, ale pamiętajmy też o diecie i rutynowych badaniach!

Skutecznie matę możemy wykorzystać przy takich dolegliwościach jak:

  • przewlekły ból pleców spowodowany pracą siedzącą, przeciążeniami, nieprawidłową postawą;
  • ból pleców innej przyczyny (po konsultacji ze specjalistą);
  • stany zapalne i bóle stawów (po konsultacji ze specjalistą);
  • stany przewlekłego stresu;
  • opuchnięcia i bóle nóg;
  • częste bóle głowy – szczególnie napięciowe;
  • sztywności kręgosłupa;
  • problemy z zasypianiem i regeneracją;

Ogromna ilość osób stosuje obecnie matę profilaktycznie, w celu głębszego odprężenia i szybszej regeneracji. Dlatego zdecydowanie polecamy ten sposób dla osób w każdym wieku, jednak z podkreśleniem konsultacji ze specjalistą przed pierwszym jej wykorzystaniem.

Kiedy nie powinniśmy stosować maty do akupresury?

Zawsze zalecamy konsultację lekarską lub fizjoterapeutyczną przed rozpoczęciem stosowania maty. Wpływ na poszczególne układy w ciele musi działać na całokształt. Dlatego nie możemy zakładać, że inne części ciała niemające styku z matą nie są pobudzane.

Zaleca się zaprzestanie użytkowania maty w poniższych stanach:

  • ciąża;
  • otwarte rany (w miejscu przyłożenia maty);
  • choroby skórne (w miejscu przyłożenia maty);
  • stany nowotworowe;
  • zaburzenia krzepliwości krwi;

Jak wybrać odpowiednią matę do akupresury?

Ważna jest nie tylko wielkość samej maty, obecność poduszki lub jej brak, ale również kształt i ostrość wypustek. My zalecamy opcję z poduszką – dzięki niej wpływamy nie tylko na plecy, ale również na obszar czaszki i szyi, który w obecnych czasach niezwykle często jest przeciążony.

Warto również zwrócić uwagę na wielkość wypustek i ich kształt. Producenci proponują całą gamę możliwości, a my powinniśmy po prostu stopniować wielkość wypustek do naszych odczuć i zaawansowania. Mniej ostre końcówki, rzadziej rozłożone dają zdecydowanie mniejszy bodziec niż regularne, gęste wypustki. Zacznijmy spokojnie, czas i odczucia lub specjalista w odpowiednim momencie podpowiedzą nam o możliwej zmianie.

Nie możemy zapomnieć o czasie jej wykorzystania. Początkowo zaleca się 5-15 minut w zależności od indywidualnych odczuć. Próg pobudliwości jest inny u każdego człowieka. Dlatego część z nas po 15 minutach będzie mogła zostać na macie dłużej, druga po chwili będzie chciała zrezygnować. Nie warto odpuszczać po pierwszej sesji. Można zmniejszyć poziom bodźcowania przez założenie koszulki, lub zwiększyć go dzięki sesji bezpośrednio na skórę.

Zadzwoń i umów się na konsultacje pod numerem: 730 174 307

Znajdź nas również w social mediach, gdzie codziennie publikujemy treści związane ze zdrowiem i obalamy krążące w internecie mity:

Facebook: https://www.facebook.com/femmemedkrakow

Instagram: https://www.instagram.com/femme_med_krakow/

Odwiedź nas na miejscu:

Kraków, ul. Rzeczna 8/1

Kraków, ul. Raciborska 17

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *